Begin met je gratis proefperiode

Tips voor een veilig wachtwoord:

  • gebruik minimaal 6 tekens
  • gebruik letters en cijfers
  • gebruik hoofdletters en kleine letters
  • gebruik speciale tekens (zoals @)

Voorwaarden, acties en filters

Meer waarde uit je marketingdatabase halen

De logica van automatische marketing van GetResponse

Automatische marketing werkt met eenvoudige als-danlogica.

ALS bepaalde voorwaarden bestaan
Filteren, definiëren of beperken
DAN moet er een specifieke actie worden uitgevoerd

Met automatische marketing van GetResponse wordt je marketinglijst doorzocht op de voorwaarden die je hebt aangegeven, waarna er een bepaalde handeling wordt verricht. Dankzij filters kun je nog preciezer met je doelgroep communiceren.

Dit zijn de mogelijkheden voor het bepalen van voorwaarden, acties en filters in een notendop.

Voorwaarden

Met automatische marketing van GetResponse stel je voorwaarden heel eenvoudig met een paar kliks in. Je kunt je doelgroep definiëren aan de hand van de volgende voorwaarden:

Scores

Met scores definieer je specifieke abonneegroepen die je op basis van hun score wilt benaderen.

Aanmelden

Je kunt je zoekopdracht beperken tot de abonnees die zich hebben aangemeld voor een bepaalde campagne of die zich op een bepaalde manier hebben aangemeld.

Bericht geopend

Stel deze voorwaarde in om abonnees te vinden die een e-mail hebben geopend. Dat kan een specifiek maar ook een willekeurig bericht zijn.

Link in bericht aangeklikt

Met deze voorwaarde vind je abonnees die op een specifieke link hebben geklikt. Je kunt desgewenst een bepaalde tijdlimiet instellen.

Tagwaarde

Met deze voorwaarde vind je abonnees aan wie je eerder een tag hebt toegewezen.

Gekocht

Met deze voorwaarde houd je bij wat je klanten doen en benader je ze zodra ze een aankoop hebben afgerond.

Winkelwagentje verlaten

Houd bij of een winkelwagentje is verlaten en prikkel de klant om de aankoop alsnog af te ronden.

Bezochte URL

Kom te weten of een abonnee een specifieke URL heeft bezocht en houd zijn interesses bij.

Bericht verstuurd

Met deze voorwaarde richt je je op specifieke ontvangers met een bepaalde actie of een bepaald filter.

Aangepast veld gewijzigd

Stel een bepaalde actie in als jij of je contactpersonen een specifiek aangepast veld bewerken.

Speciale gebeurtenis

Laat je contactpersonen weten dat je aan ze denkt bij speciale gelegenheden. Speel in op verjaardagen en mijlpalen van je abonnees, de datum van aankoop en allerlei andere variabelen. Benader je abonnee precies op de dag zelf of juist kort daarvoor of daarna.

Acties

Nu je aan de hand van voorwaarden specifieke abonnees hebt gevonden, is het tijd voor actie:

E-mail versturen

Met deze actie verstuur je een specifieke e-mail naar specifieke abonnees.

Scores

Met deze actie wijs je een specifiek aantal punten toe aan (of trek je ze af van) specifieke abonnees.

Tag

Met deze actie Wijs je een tag met een specifieke waarde aan specifieke abonnees toe.

Verplaatsen

Met deze actie verplaats je contactpersonen van de ene naar de andere campagne op basis van de interactie met je workflow.

Kopiëren

Kopieer je contactpersonen op basis van hun interesses en gedrag naar een campagne.

Aangepast veld

Wijs aangepaste velden aan gebruikersprofielen toe of verwijder ze juist.

Wachten

Met deze actie geef je aan hoeveel tijd er moet verstrijken voordat de actie wordt uitgevoerd. Voorbeeld: voor de open-voorwaarde moet er twee dagen worden gewacht voordat de opgegeven e-mail wordt verstuurd.

Naar workflow kopiëren

Je kunt je contactpersonen ook naar een andere actieve workflow kopiëren met 'Naar workflow kopiëren'. Dat houdt in dat je contactpersonen meerdere workflows tegelijkertijd kunnen doorlopen.

Naar workflow verplaatsen

Met 'Naar workflow verplaatsen' verwijder je contactpersonen uit de ene workflow en voeg je ze aan een andere workflow toe.

Verwijderen

Verwijder contactpersonen automatisch uit een campagne, workflow of je account.

Filters

Wil je nog doelgerichter aan het werk? Richt je dan met behulp van filters op een nog specifiekere groep abonnees.

Bereik

Met dit filter beperk je het bereik van een segment. Je kunt je op die manier bijvoorbeeld richten op de eerste vijftig abonnees die een bericht openen.

Aantal

Met dit filter geef je aan op hoeveel abonnees de actie wordt gericht. Je kunt bijvoorbeeld een cadeaubon naar slechts tien abonnees sturen.

Dynamisch segment

Met dit filter kun je je op specifieke abonnees in je workflow richten. Je kunt op basis van abonneegegevens dynamische content en aan workflows gekoppelde segmenten maken.

Campagne

Met het campagnefilter kun je je workflow specifiek afstemmen op abonnees in een bepaalde campagne.

Je kunt deze lijst als spiekbrief gebruiken. Heb je ideeën nodig over hoe je automatische marketing van GetResponse voor jouw bedrijf kunt inzetten? Lees dan eens de gids over plannen en implementeren.

Meer hulpmiddelen nodig om je bedrijf te laten groeien?
Door alle functies bladeren