Zet je bedrijf online op de kaart met het
Free-abonnement van GetResponse

NU BEGINNEN MEER INFORMATIE

Gratis E-mailmarkering

Meer openacties, meer kliks, meer omzet

Effectief e-mailmarketingplatform met professionele e-mailsjablonen, handige ontwerptools en bewezen deliverability.

GRATIS AAN DE SLAG

Gratis aan de slag | Geen creditcard nodig | Opzeggen wanneer je wilt

Gratis E-mailmarkering

Behaal verschillende doelen met de juiste soort e-mail

  • VOOR ALTIJD GRATIS

    Nieuwsbrieven

    Stuur eenmalige e-mails met updates en speciale aanbiedingen.

  • Autoresponders

    Stel automatische e-mailreeksen in om de aandacht van abonnees na een aankoop vast te houden.

  • Automatische e-mails

    Ontwerp en verstuur automatisch
    e-mails bij een bepaalde handeling, voor meer betrokkenheid en verkoop.

  • Automatische blogsamenvatting

    Vergroot het bereik van je blog en deel berichten per e-mail of op sociale media.

  • Berichten op precies het juiste moment

    Met Perfect Timing en Time Travel worden je e-mails precies op het juiste moment bezorgd.

  • Transactionele e-mails

    Met deze betaalde add-on stuur je met e-mails die via een SMTP worden geactiveerd kwitanties of herinneringen.

Intuïtieve ontwerptools en e-mails die écht aankomen

Ontwerp in een handomdraai prachtige e-mails en maak meer indruk met geavanceerde segmentatietools.

Fraaie e-mails in een handomdraai

Met de drag-and-dropdesigner ontwerp en verstuur je met een paar kliks tot in de pixels verzorgde e-mails.

  • Stel je bericht op met lay-outs en secties
  • Bekijk informatie over instellingen en planningen in één heldere weergave
  • Kijk hoe je ontwerp er op desktop en mobiel uitziet
  • Verbeter al je ontwerpen met gifs en gratis stockfoto’s

Laat je inspireren door gratis
e-mailsjablonen

Bespaar tijd en geld: verken onze bibliotheek vol gratis, professioneel ontworpen
e-mailsjablonen
.

  • Doorzoek en kies sjablonen per campagnedoel
  • Pas ze aan met je eigen huisstijl en inhoud
  • Bouw en stel je eigen sjabloonbibliotheek samen

Haal meer uit je abonneegegevens

Houd je e-mailmarketing relevant voor je hele doelpubliek en profiteer van bewezen deliverability
van 99%
.

  • Stel je eigen segmenten samen op basis van specifieke criteria
  • Gebruik dynamische content voor nog betere personalisatie
  • Zorg ervoor dat e-mails op het juiste moment worden bezorgd met behulp van Perfect Timing

Voer A/B-tests uit met je e-mails voor optimale resultaten

Haal het maximale uit je e-mailmarketing door de inhoud van je e-mails actief te testen en optimaliseren.

  • Voer A/B-tests uit met onderwerpregels en pas ze aan op basis van openacties
  • Gebruik verschillende afbeeldingen of indelingen in je e-mails
  • Probeer verschillende CTA-knoppen om het klikpercentage te verhogen
Begin je pas net?

Zet je bedrijf online op de kaart met het Free-abonnement van GetResponse

GetResponse Free is een oplossing voor alle bedrijven die op zoek zijn naar manieren om zichzelf online op de kaart te zetten.

Profiteer van een abonnement dat voor altijd gratis is, inclusief:

  • E-mail marketing
  • Websitebouwer + 5 GB aan bandbreedte
  • Een domein koppelen
  • Landingspagina's
  • Aanmeld- en contactformulieren
Zet je bedrijf online op de kaart met het Free-abonnement van GetResponse

20 jaar ervaring met e-mailmarketing waarop je kunt vertrouwen

Verdien geld met je e-mails

Verdien geld met je e-mailcampagnes met overtuigende berichten en ingebouwde e-commercetools. Zet vervolgens intuïtieve statistieken in om je e-mails te verbeteren op basis van resultaten en de voorkeuren van je contactpersonen.

Profiteer van nieuwe bestellingen en haal misgelopen inkomsten alsnog binnen

Ontwerp overtuigende e-mails en verminder het aantal kliks waarmee klanten
bestellingen bij je kunnen plaatsen.

  • Voeg producten toe uit je GetResponse-winkel
  • Integreer je bestaande webwinkel met GetResponse
  • Win klanten terug met e-mails bij verlaten winkelwagentjes
  • Raad automatisch verwante producten aan
/

Houd al je tools voor online marketing bij elkaar

Integreer je e-mailmarketing met andere essentiële tools voor online marketing en voer je campagnes in meerdere kanalen.

Verzamel nuttige gegevens uit je e-mails

Houd de resultaten van je e-mailmarketingcampagnes realtime bij via geavanceerde e-mailstatistieken.

  • Analyseer openacties, kliks, bounces en nog veel meer
  • Voer A/B-tests uit met onderwerpregels om erachter te komen wat het best werkt
  • Houd het gedrag van gebruikers bij, zodat je ze doelgerichter kunt benaderen

Boek overal resultaat met je campagnes

Stel automatische rapporten op maat in die je ontvangt wanneer jij dat wilt.

  • Geef aan hoe vaak je rapporten wilt ontvangen
  • Neem alles in je op met heldere grafieken
  • Bekijk de resultaten van je campagnes onderweg met de mobiele app van GetResponse

Abonnementen en prijzen van GetResponse vergelijken

FREE

Ontworpen voor bedrijven om zichzelf eenvoudig online op de kaart te zetten.

Voor altijd gratis

Inclusief:

  • E-mailmarketing
  • Websitebouwer
  • Een domein koppelen
  • Lijst voor 500 contactpersonen
  • Landingspagina’s
  • Aanmeld- en contactformulieren

BETAALDE ABONNEMENTEN

Standaardabonnementen met Premium-functies om je bedrijf online te laten groeien, leads te converteren en meer te verkopen.

Het goedkoopste abonnement is verkrijgbaar vanaf

$10,50 /mnd

Alles in het Free-abonnement en meer:

  • Automatische marketing
  • Lijstsegmentatie
  • Verkooptrechters
  • Lijsten voor ruim 500 contactpersonen
  • Webinars
  • Livechats
  • Websitemeldingen
  • E-commercefuncties

MAX

‍Oplossing op maat met persoonlijke ondersteuning en functies om de winst te verhogen. ‌‍

Prijzen op maat

Alles in betaalde abonnementen en meer:

  • Sms-marketing
  • Transactionele e-mails
  • Ondersteuning bij accountmigratie
  • Maximaal 500 teamleden
  • Persoonlijke ondersteuning
  • Eenmalige aanmelding (SSO)
  • Eigen IP-adres

Ontdek hoe je het maximale uit je e-mailmarketing haalt

  • Gids ‘E-mailmarketing voor beginners’

    Gids ‘E-mailmarketing voor beginners’

    Ontdek wat de voordelen zijn van e-mailmarketing, hoe je e-mailmarketing effectief aanpakt en hoe je met je eerste e-mailcampagne aan de slag gaat.

    MEER INFORMATIE ›
  • De beste e-mailmarketingdiensten

    De beste e-mailmarketingdiensten

    Bekijk een lijst met 12 e-mailmarketingdiensten en ontdek wat e-mailmarketingdiensten zijn en waarom ze zo belangrijk zijn.

    MEER INFORMATIE ›

Alles wat je moet weten over e-mailmarketing

Wat houdt gratis e-mailmarketing in?

E-mailmarketing is nu beschikbaar als onderdeel van het Free-abonnement van GetResponse. Dit is een abonnement met functies die voor altijd gratis zijn, voor alle bedrijven die zichzelf online op de kaart willen zetten.

Met een Free-abonnement kun je het volgende doen:

  • 1 website en landingspagina met basisfuncties maken
  • Concepten opstellen en bewaren voor marketingmateriaal zoals nieuwsbrieven, autoresponders en automatische workflows
  • De eerste 30 dagen maximaal 500 contactpersonen toevoegen (onbevestigde en verwijderde contactpersonen tellen mee voor de lijstgrootte)
  • Leads verzamelen met verschillende soorten GetResponse-formulieren en ze voor 32 dagen in een wachtrij zetten
  • 30 dagen lang Premium-accountfuncties uitproberen en gebruiken
Werkt e-mailmarketing nog steeds?

Volgens een onderzoek uit 2021 van DMA is het rendement op e-mailmarketing gemiddeld 38:1. Met andere woorden, als je € 1 in je e-mailmarketingactiviteiten investeert, verdien je statistisch gezien € 38.

Dit is natuurlijk niet een vaststaand getal – het is een gemiddelde. Het rendement op je e-mailmarketingactiviteiten hangt af van allerlei factoren, zoals:

  • de grootte en kwaliteit van je mailinglijst
  • de relevantie van je marketingmateriaal
  • vormgeving en teksten
  • call-to-action (is die duidelijk en overtuigend?)

Met het Free-abonnement van GetResponse krijg je onbeperkt toegang tot e-mailmarketing, zodat je campagnes kunt plannen en uitvoeren waarmee je je doelen behaalt en je bedrijf laat groeien. Ga aan de slag met onze gids E-mailmarketing voor beginners.

Hoe breid ik mijn mailinglijst met abonnees uit?

Je kunt op verschillende manieren aan een mailinglijst werken. Hieronder vind je een aantal veelgebruikte methoden en tools waarmee je een hoogwaardige lijst opbouwt.

Opt-informulieren: Een opt-informulier, webformulier of aanmeldformulier is een HTML-formulier dat op een website is geïnstalleerd zodat bezoekers zich kunnen aanmelden. Dit is in feite de basis waarmee je leads vastlegt.

Dit zijn een aantal van de populairste soorten webformulieren:

  • Ingesloten/Inline webformulieren
  • Pop-ups en lightboxes
  • Pop-ups bij sluiten
  • Scrolformulieren

Landingspagina’s: Landingspagina’s kunnen ook verschillende doelen hebben. Desondanks is er maar één die uitsluitend is bedoeld voor het vastleggen van e-mailadressen, namelijk zogeheten squeezepagina’s. Squeezepagina’s zijn bedoeld om het e-mailadres van bezoekers te verzamelen. Deze pagina’s bevatten net voldoende informatie om bezoekers over te halen het formulier in te vullen en zich op dat ene specifieke doel te laten richten.

Leadmagneten: Dit zijn interessante bedankjes die bezoekers krijgen in ruil voor hun e-mailadres. Een leadmagneet bestaat vaak uit een e-book, een checklist of een gratis tool, maar kan in principe van alles zijn.

Betaalde advertenties: Op Facebook worden deze leadadvertenties genoemd. Google noemt ze leadformulierextensies. En op LinkedIn hebben ze het over Lead Gen Forms. Je ziet: gebruikt elk platform zijn eigen naam, maar het principe is steeds hetzelfde. Ze bieden een eenvoudige manier om e-mailadressen van gebruikers te verzamelen doordat het e-mailadres waarmee de gebruiker is ingelogd alvast wordt ingevuld op leadformulier.

Wat is het beste moment om een marketingmail te sturen?

Uit ons nieuwste onderzoek blijkt dat het beste moment om een e-mail te sturen eigenlijk heel persoonlijk is. Het verschilt per locatie, branche en doelpubliek. In ons Email Marketing Benchmarks-rapport lees je er alles over.

Je kunt je e-mails dan ook het beste sturen met behulp van een algoritme waarmee je de verzendtijd optimaliseert, zoals Perfect Timing of Time Travel van GetResponse. Met deze tools wordt de verzendtijd voor iedere abonnee automatisch afgestemd op het eerdere gedrag of de tijdzone van die abonnee.

Welke cijfers kan ik het best in de gaten houden als het gaat om e-mailmarketing?

Essentiële cijfers over e-mailmarketing die iedere marketeer zou moeten bijhouden:

Openpercentage: Dit cijfer geeft aan hoe vaak abonnees je e-mails hebben geopend.

Doorklikpercentage: Het doorklikpercentage van e-mails (CTR, click-through rate) geeft aan hoe vaak de links in je e-mails zijn aangeklikt. Het wordt berekend door het aantal vastgelegde kliks te delen door het aantal bezorgde e-mails.

Bouncepercentage: ‘Bounce’ houdt in dat een e-mail niet bij de ontvanger aankomt of naar de afzender wordt teruggestuurd.

Afmeldpercentage: Het afmeldpercentage geeft aan hoeveel mensen op de afmeldlink (meestal in de voettekst van een e-mail) hebben geklikt en zich hebben afgemeld van toekomstige e-mails.

Spamklachtenpercentage: Dit gaat over ‘misbruikklachten’ of ‘spamklachten’ en betekent dat iemand een e-mail als spam heeft aangemerkt, ofwel via de functie in het e-mailprogramma om de e-mail als spam te markeren, ofwel door rechtstreeks contact met je op te nemen.

In onze gids Email Marketing Metrics & KPIs For Measuring Campaign Success lees je alles over de bovenstaande cijfers en wat je nog meer kunt bijhouden.

Probeer GetResponse gratis uit

Voor altijd gratis | Geen verborgen kosten | Privacybescherming