Begin met je gratis proefperiode

Tips voor een veilig wachtwoord:

  • gebruik minimaal 6 tekens
  • gebruik letters en cijfers
  • gebruik hoofdletters en kleine letters
  • gebruik speciale tekens (zoals @)

Werken aan specifieke doelen

Je kunt een workflow beter niet rigoureus aanpassen om die in een ingewikkeld systeem voor automatische marketing op te nemen. Je kunt in plaats daarvan beter met modulaire oplossingen aan specifieke doelen werken, zoals nieuwe leads vinden, je CRM integreren en de levenslange waarde van je klanten verhogen.

Workflows in actie

Investering op de lange termijn

Uit recent onderzoek blijkt dat het mkb een hoog rendement behaalt met automatische marketing. Met andere woorden: het is een investering, niet een kostenpost. Bereken hoe snel je er dankzij kostenbesparingen, meer omzet en meer winstgevendheid rendement mee behaalt.

Lees de volledige gids over plannen en implementeren

Meer dan een platform

Laat je niet verleiden door flitsende functies, maar kies juist voor functies waar je echt baat bij hebt. Wil je een betere band met je klanten? Automatische communicatie kan zomaar eens de oplossing zijn. Wil je meer conversie? Denk dan eens na over personalisatie en dynamische content. Wil je meer rendement? Automatiseer dan upselling, cross-selling en de verkoop van add-ons.

Bekijk de functies van automatische marketing

Plannen

Hoe kun je vandaag nog aan de slag met automatische marketing?
Denk eerst eens na over deze vragen:

  • Loop je kansen mis doordat je database met potentiële klanten niet efficiënt is opgesteld?
  • Heb je een naadloze procedure bedacht waarmee je nieuwe leads kunt vinden en ze naar je verkooptrechter kunt leiden?
  • Zou je meer omzet kunnen behalen als je meer inzicht had in het gedrag van potentiële klanten?
  • Zou de levenslange waarde van je klanten (CLV, Customer Lifetime Value) toenemen als je een marketingcampagne geheel gericht op klantentrouw zou implementeren?
  • Stel dat je je technieken om nieuwe leads te vinden zou kunnen automatiseren. In hoeverre zou je het verkoopproces daarmee kunnen versnellen?
  • Hoeveel tijd kun je besparen als je je marketingcampagnes met je CRM-systeem zou integreren?
  • Wordt iedere veelbelovende lead op dezelfde manier geconverteerd naar een uiteindelijke klant?

Implementatie

Wil je de vruchten van automatisering plukken, dan moet je dat perfect aanpakken. Automatische marketing werkt op zijn best als je de goede gewoonten van de beste marketeers van vandaag de dag aanhoudt:

  • Neem de verkoopcyclus onder de loep en ga op zoek naar steeds terugkerende taken die je kunt versoepelen of optimaliseren.
  • Neem de tijd om vast te stellen wat je doelpubliek van je wil en verwacht.
  • Stel jezelf doelen waarmee je een positieve bijdrage levert aan een of meer deelgebieden van je bedrijf.
  • Stel een automatiseringsplan met KPI's (Key Performance Indicators) op zodat je de voortgang kunt evalueren en doelen niet uit het oog verliest.
  • Stem samen met je teams de automatische systemen op elkaar af, zodat succes steeds meer binnen handbereik komt te liggen.
  • Houd je aan het plan zodat je het maximale uit je campagne haalt. Pas onderdelen die niet goed werken gerust aan.

Ondersteuning

GetResponse wil niets liever dan dat jouw automatische marketing goed van de grond komt. Heb je vragen of kun je wel wat advies gebruiken, ga dan meteen naar de expert!

Meer hulpmiddelen nodig om je bedrijf te laten groeien?

Door alle functies bladeren