Meld je gratis aan

Automatische marketing

Verstuur relevante e-mails en aanbiedingen – geheel automatisch

Maak een schematische voorstelling van het gewenste klanttraject en breng het tot leven met behulp van automatische marketing die met je meegroeit.

MELD JE GRATIS AAN

Eenvoudig instellen, langdurig profiteren

GetResponse: geweldig voor automatische e-mailmarketing

GetResponse biedt een buitengewoon intuïtieve en uitgebreide e-maileditor, met allerlei sjablonen waarmee je mooie communicatie maakt. Wij gebruiken de editor vooral voor speciale aanbiedingen. Je kunt tegelijkertijd met zowel je huidige als potentiële klanten aan de slag, en we profiteren nu van zichtbare verbeteringen in het aantal bezoekers, de betrokkenheid en verkorte verkoopcycli.

Philip Hudson, 5 sterren gegeven op G2

Stel regels in en breng je automatische klanttraject in beeld

Met de automatische marketing van GetResponse wordt je mailinglijst doorzocht op contactpersonen die aan een van de tientallen voorwaarden voldoen die je kunt opgeven. Vervolgens worden de gewenste acties uitgevoerd. Dankzij filters kun je je publiek bovendien nog doelgerichter benaderen.

Benader de juiste mensen
precies op het juiste moment

Met de ingebouwde functies voor automatische e-mailmarketing en geavanceerde segmentatie kun je een langdurige, persoonlijke band opbouwen met je klanten.

Volg en beoordeel handelingen van klanten

Met leadscores kun je individuele contactprofielen opbouwen op basis van gedrag.

Wijs punten toe aan iedere handeling (of trek punten af als iemand iets juist niet doet) en stel automatische workflows op maat in aan de hand van deze informatie. Schat vervolgens in hoe betrokken je contactpersonen zijn en ken automatisch een waarde toe.

Zeer betrokken klanten

Stuur relevante e-mails op maat

Met tags kun je labels toevoegen aan je contactpersonen. Je kunt een onbeperkt aantal tags toewijzen en verwijderen op basis van handelingen die ze wel of juist niet uitvoeren.

Zoek en segmenteer contactpersonen met bepaalde tags en voer doelgerichte automatische
e-mailmarketingcampagnes
die voor specifieke groepen relevant zijn.

Tag
  • clublid
  • veelbelovend
  • nieuwe klant
  • septemberactie
  • magazijn
  • prepaid
  • super
  • actief
Eenvoudiger automatiseren

De drag-and-dropinterface maakt complexe automatiseringsprocessen eenvoudig. Dankzij GetResponse kunnen we nu de betrokkenheid van doelgroepen meten nog voordat we een campagne lanceren. Dat heeft ons zichtbare verbeteringen opgeleverd in het aantal bezoekers, de betrokkenheid en verkorte verkoopcycli.

Felipe Godoy, 5 sterren gegeven op G2

Automatiseer je verkoop en marketing
met handige e-commercetools

Zet onze geavanceerde e-commercetools in en haal het maximale uit inkomend webverkeer. Gebruik onze API, native e-commerce-integraties of onze JavaScript-code op je website, zodat je het gedrag van je bezoekers kunt bijhouden.

Tover je websitebezoekers om in klanten

Bezochte URL

Krijg inzicht in de interesses van je contactpersonen op basis van de pagina’s die ze bezoeken en stel doelgerichte automatische marketingcampagnes op.

Gekocht

Kom meer te weten over het koopgedrag van je klanten en bouw een band met ze op met behulp van e-mails die helemaal op hen zijn afgestemd. Houd het aantal bezoeken aan belangrijke pagina’s bij en neem weloverwogen beslissingen op basis van uitgebreide gegevens.

Volg en beoordeel handelingen van klanten

Als je het gedrag van websitebezoekers bijhoudt, kun je klanten benaderen die hun online bestelling in je webwinkel niet hebben afgerond.

Stel een reeks e-mails bij verlaten winkelwagentjes in je workflow voor automatische marketing in, zodat afhakende klanten meteen bericht ontvangen.

Winkelwagentje verlaten

Raad automatisch producten aan

Zorg ervoor dat klanten bij je terugkomen door ze producten aan te raden die op hun voorkeuren aansluiten. Je kunt alles automatiseren met behulp van echte gegevens uit je winkel en de aankoopgeschiedenis van je klanten.

Gekocht

Zorg er met behulp van unieke workflowsjablonen voor dat je automatische marketing altijd een schot in de roos is

Profiteer van kant-en-klare, efficiënte automatiseringssjablonen om klanten te verwelkomen, terug te winnen, opnieuw te benaderen en te overtuigen. Getest met huidige technologie, goedgekeurd door marketeers en gewaardeerd door duizenden klanten.

Richt je op nieuwe aanmeldingen

Verwelkom en deel je leads in bij alleen de meest veelbelovende potentiële klanten. Stuur je contactpersonen vervolgens aanbiedingen op maat aan de hand van scores.

Wacht: 3 dagen
Stuur extra bericht

Verkoop meer

Verkoop meer producten, met meer volume en minder gedoe. Zorg ervoor dat mensen terugkomen om meer te bestellen met behulp van automatische e-mailreeksen.

Eerste 20 klikkers op:
link “30% korting”

Zorg voor meer betrokkenheid

Wil je dat je doelgroep blijft snakken naar meer? Organiseer dan een online cursus of host een webinar en laat je leads groeien. E-mail voor e-mail.

Als tag is: SEO-content
Als tag is: Interesse edu

Uitleg automatische marketing

Wat is automatische marketing? Automatische marketing is een technologie waarmee je verschillende handelingen op het gebied van marketing en communicatie kunt automatiseren. Zo kun je potentiële klanten automatisch verwelkomen en gepersonaliseerde e-mails sturen. Ook kun je je contactpersonen in segmenten onderverdelen op basis van hun interactie met je e-mails en landingspagina’s. De automatische marketing van GetResponse bestaat uit een reeks handige voorwaarden, filters en acties. Als je die combineert, kun je workflows maken voor het traject dat een abonnee doorloopt. Je kunt een van onze kant-en-klare sjablonen voor workflows gebruiken of zelf een hele workflow opbouwen.
Wat houdt het bijhouden van gedrag van websitebezoekers in? Met de functie voor het bijhouden van gedrag van websitebezoekers kun je aangeven wat er moet gebeuren als iemand een bepaalde pagina bezoekt. Je hoeft alleen maar aan te geven welke URL we daarvoor moeten volgen. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat iemand op je mailinglijst die een bepaalde productpagina bezoekt automatisch een e-mail ontvangt met meer informatie over dat product. Aan de hand van deze gegevens kom je meer te weten over het gedrag, de interesses en de voorkeuren van je bezoekers. En daardoor kun je weer berichten en aanbiedingen sturen die precies op je doelpubliek zijn toegespitst.
Wat zijn e-mails bij verlaten winkelwagentjes? E-mails bij verlaten winkelwagentjes zijn gewoon berichten die je naar klanten stuurt die iets in hun online winkelwagentje hebben gedaan, maar je website vervolgens hebben verlaten zonder de bestelling te hebben afgerond. Je kunt een workflow maken waarmee deze e-mails automatisch worden verstuurd en instellen dat de inhoud van het verlaten winkelwagentje in de e-mail wordt getoond. Zo verlaag je het aantal afgebroken bestellingen en verhoog je de omzet.
Wat zijn automatiseringssjablonen? Automatiseringssjablonen zijn kant-en-klare workflows waarmee je gemakkelijk aan de slag gaat met een bepaald marketingdoel of een bepaalde strategie. Je hoeft ze alleen maar aan te vullen met bijvoorbeeld je eigen berichten, lijsten en volglinks. Daarnaast kunnen ze een inspiratiebron vormen voor je automatiseringsstrategie en abonneetrajecten, zeker als je nog niet veel ervaring hebt met automatische marketing.

Klaar om ons platform voor automatische marketing uit te proberen?

MELD JE GRATIS AAN