Bespaar 2999 €* met ons Soepele overstap-aanbod.

MEER INFORMATIE

Hoe de Universiteit van Dubai
haar online communicatiestrategie
uitvoert met GetResponse

De Universiteit van Dubai trekt getalenteerde studenten en medewerkers van over de hele wereld aan. De nadruk ligt op het opleiden van de leiders van het bedrijfsleven van de toekomst. De universiteit bedient werkvelden als het bedrijfsleven, de rechtspraak, de techniek en ICT.

De universiteit richt zich op potentiële en huidige studenten, onderwijspersoneel en academici. Voordat de universiteit op GetResponse overstapte, werkte het marketingteam met massamails. Al snel gingen ze echter op zoek naar een compleet marketingplatform dat aan de behoeften van de universiteit kon voldoen.

“Na uitgebreid onderzoek en veel vergelijkingen met andere platforms hebben we voor GetResponse gekozen vanwege de uitstekende functies en ondersteuning.”

Haitham Al Maaini,
Adjunct-directeur van de Universiteit van Dubai.

De uitdaging

  • Nieuwe studenten vinden via
    e-mailmarketing.
  • Effectief communiceren met studenten en academici.

Gebruikte functies

  • Formulieren
  • E-mailmarketing
  • Automatische marketing

Het resultaat

  • Het aantal unieke openacties is gestegen tot 44,96%
  • Het doorklikpercentage is gestegen tot 17,83%

De rol van GetResponse

Leadgeneratie voor een nieuwe generatie leiders

De Universiteit van Dubai ontvangt aanmeldingen van over de hele wereld. Vanwege het brede aanbod aan studierichtingen was de instelling op zoek naar een handig aanmeldproces waarbij de gegadigden hun interesses konden aangeven. Met de webformulieren en aangepaste velden van GetResponse kon de instelling gegevens van geïnteresseerden opvragen, waaronder ook de voorgenomen studierichting. Met die informatie kon de instelling vervolgens rechtstreeks communiceren op basis van gekozen majors, waardoor het aantal aanmeldingen toenam.

Automatische aanmeldingen

De universiteit werkt nu met intuïtieve en effectieve functies voor automatische marketing om workflows op te stellen waarmee promotieactiviteiten veel soepeler verlopen. Aan de hand van verzamelde informatie worden er via workflows gepersonaliseerde berichten naar aangemelde studenten verstuurd op basis van hun studierichting. Voor betere segmentatie wordt er automatisch een tag toegekend aan het profiel van de ontvanger. Dat heeft ook als voordeel dat het contact gemakkelijker kan worden hervat of voortgezet.

Het marketingteam zet GetResponse ook in om ad hoc nieuwsbrieven en uitnodigingen voor speciale aangelegenheden te versturen. Dankzij berichten die ook op mobiele apparaten responsief zijn, de handige drag-and-dropeditor en het uitgebreide aanbod aan analysetools bedraagt het openpercentage van de universiteit nu 44,96% en het doorklikpercentage 17,83%.

Ongekende ondersteuning

“De ondersteuning en livechat zijn de grootste voordelen die GetResponse te bieden heeft,” aldus Haitham Al Maaini. Als de universiteit hulp nodig heeft, staat het GetResponse-team altijd paraat om een helpende hand te bieden. Het is ook de enige ESP (Email Service Provider) die de klok rond ondersteuning biedt, ongeacht de tijdzone, om problemen op te lossen.

Waarom heeft de universiteit uiteindelijk voor GetResponse gekozen?

GetResponse is een van de effectiefste platforms, waardoor de universiteit in minder tijd op slimmere wijze hogere doelen heeft behaald. Of je nu 500 of 50.000 abonnees hebt, GetResponse is hoe dan ook de beste optie,” legt Haitham uit.

Geïnspireerd geraakt?

Plan een livedemo in en ontdek wat GetResponse voor jou kan betekenen.

Klaar om aan
de slag te gaan?

Bel ons: +1 888-295-2553

Plan een demo van
5 minuten in

Plan een demo van
5 minuten in

Vul het onderstaande formulier in om een kort overzicht te bekijken van onze marketingoplossingen en om een uitgebreide productdemo aan te vragen.

GetResponse Sp. z o.o. heeft je gegevens nodig om contact met je op te nemen en je vraag in behandeling te nemen. Meer informatie vind je in het privacybeleid.