
De universiteit richt zich op potentiële en huidige studenten, onderwijspersoneel en academici. Voordat de universiteit op GetResponse overstapte, werkte het marketingteam met massamails. Al snel gingen ze echter op zoek naar een compleet marketingplatform dat aan de behoeften van de universiteit kon voldoen.
“Na uitgebreid onderzoek en veel vergelijkingen met andere platforms hebben we voor GetResponse gekozen vanwege de uitstekende functies en ondersteuning.”
Leadgeneratie voor een nieuwe generatie leiders
De Universiteit van Dubai ontvangt aanmeldingen van over de hele wereld. Vanwege het brede aanbod aan studierichtingen was de instelling op zoek naar een handig aanmeldproces waarbij de gegadigden hun interesses konden aangeven. Met de webformulieren en aangepaste velden van GetResponse kon de instelling gegevens van geïnteresseerden opvragen, waaronder ook de voorgenomen studierichting. Met die informatie kon de instelling vervolgens rechtstreeks communiceren op basis van gekozen majors, waardoor het aantal aanmeldingen toenam.
De universiteit werkt nu met intuïtieve en effectieve functies voor automatische marketing om workflows op te stellen waarmee promotieactiviteiten veel soepeler verlopen. Aan de hand van verzamelde informatie worden er via workflows gepersonaliseerde berichten naar aangemelde studenten verstuurd op basis van hun studierichting. Voor betere segmentatie wordt er automatisch een tag toegekend aan het profiel van de ontvanger. Dat heeft ook als voordeel dat het contact gemakkelijker kan worden hervat of voortgezet.
Het marketingteam zet GetResponse ook in om ad hoc nieuwsbrieven en uitnodigingen voor speciale aangelegenheden te versturen. Dankzij berichten die ook op mobiele apparaten responsief zijn, de handige drag-and-dropeditor en het uitgebreide aanbod aan analysetools bedraagt het openpercentage van de universiteit nu 44,96% en het doorklikpercentage 17,83%.
“De ondersteuning en livechat zijn de grootste voordelen die GetResponse te bieden heeft,” aldus Haitham Al Maaini. Als de universiteit hulp nodig heeft, staat het GetResponse-team altijd paraat om een helpende hand te bieden. Het is ook de enige ESP (Email Service Provider) die de klok rond ondersteuning biedt, ongeacht de tijdzone, om problemen op te lossen.
GetResponse is een van de effectiefste platforms, waardoor de universiteit in minder tijd op slimmere wijze hogere doelen heeft behaald. Of je nu 500 of 50.000 abonnees hebt, GetResponse is hoe dan ook de beste optie,” legt Haitham uit.
Plan een livedemo in en ontdek wat GetResponse voor jou kan betekenen.
Bel ons: +1 888-295-2553